450-500 bejelentés kezelését végzik el havonta, ezekbol jól látszik, hogy hol vannak javulások, romlások, mik a teendok rövid és középtávon. A bejelentések kb. 2/3-a telefonon, 1/3-a személyes úton történik, de már 10-15 elektronikus úton történo bejelentést is regisztrálnak havonta, ez jelenleg az ügyek mindössze 3 %-a, de a benne lévo lehetoségek kiaknázása megkezdodött, mi több jelen pályázat egyik célkituzése is. A bejelentések klasszikus vezeto témája darabszámra a termékszavatossági ügyek. Ezek az évtizedek folyamán finomodtak, egyre árnyaltabbá váltak, de vitathatatlanul zavarják a lakosság, fogyasztók életét, hiszen bosszúságot okoznak indokolatlan idoráfordításokat és sok esetben többletköltségeket emésztenek fel. A termékszavatossági ügyek listája a következokbol áll:

. Élelmiszer

. Iparcikk

. Cipo

. Ruházat

. Jármu

A leggyakoribb jelzések az elso 3 vonatkozásában kerültek regisztrálásra, de ezen belül is a cipo vezet. A jótállás kérdése is ad okot jelentos számú vásárló bejelentésre, panaszra akár márkás, akár no-name termékekrol is legyen szó annak felhasználója joggal elvárhatja a szavatossági ido túli szervizelési, alkatrészellátási lehetoségeket, hogy a legevidensebb kérdéseket emeljük ki. A jótállás jogok érvényesítésének kérdései a következo termékkörökben a gyakori:

. Háztartási gép

. Telefon

. Számítógép

. Bútor

. Szórakoztató elektronika

. Jármu

A listát a háztartási gép, a számítógép és a telefon vezeti ezek (is) a világ szinte minden tájáról bekerülnek az európai piacokra, így hazánkba is. Nagy jelentoséggel bír a Szolgáltatások kategóriába sorolt fogyasztó elégedetlenséget kiváltó bejelentések köre, bár számszeruen nem "cipo" kategóriák az egyes sorok, azonban értékben akár többszázezer, sot millió forintok is jelenthetik a valós vagy vélt fogyasztói panaszok tárgyát. Felsorolásszeruen a legjellemzobbeket kiragadva, némiképp sorba rendezve a következo képet kapjuk:

. Építoipari szolgáltatások

. Közmuszolgáltatók

. Pénzügyi- biztosítási terület

. Vendéglátás

. Telefon . Internet

. Kábelt TV

Meg kell említeni az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység rossz tapasztalatait, amely a csomagküldo, elektronikus, web-es formációban is egyre fejlodik a növekvo forgalmazó a nagyszámú termékválasztók nem kelloen, vagy alul szervezett logisztika sok esetben visszaüt, és amit nyerhetünk kényelmi szinten, azt kockáztatjuk azzal a rizikóval, amelyet a személyes áruvásárlásnál nem kell "elszenvedni". Az ügyfélszolgálatot teljesítok nagy rutinnal, empátiával és gyakorlattal igyekeznek már az elején kiszurni - a késobbi ügyintézés bonyodalmait elkerülve - a jogos panaszokat, bejelentéseket, természetesen a bejelentok egyéni megállapításainak tiszteletben tartása mellett. Az összes bejelentés kb.10 %-a névtelenül történik. A napi ügyfélszolgálati munka statisztikai megoszlásai Régiós szinten (Békéscsaba, Kecskemét, Szeged) összesítésre kerülnek és havonta 2 alkalommal a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Dél-Alföldi Regionális Felügyelosége felé Jelentés formájában, átadásra kerülnek.

 

Honlapunk a TÁMOP 5.5.6-08/2-2008-0006 projekt keretében
az Európai Unió és a Magyar Állam támogatásával valósult meg
Honlapunk működtetését a Szociális és Munkaügyi Miisztérium támogatásával valósítjuk meg.